Батькам 2017-2018н.р.

Поради батькам щодо попередження захворюваності на ГРВІ та грип

Як зробити літо корисним і цікавим для дітей

Рекомендації батькам щодо профілактики посттравматичних стресових розладів у дітей

ПОРАДНИК ДЛЯ БАТЬКІВ ЩОДО ТРУДОВОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ

Поради батькам щодо екологічного виховання

Чому дитина не хоче вчитися

П’ять шляхів до серця дитини.

Патріотичне виховання дітей


ПАМ’ЯТКА БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІД ЧАС ЛІТНІХ КАНІКУЛ ДЛЯ УЧНІВ

Шановні батьки!

Пам’ятайте, що літні канікули для дітей – це можливість набратися свіжих сил, оздоровитися, закріпити набуті знання і використовувати їх у домашніх умовах. Звертаємо увагу на організацію відпочинку Вашої дитини  під час канікул. Приділяйте, будь ласка, більше уваги своїй дитині. Залучайте до виконання домашніх обов’язків. Тримайте під контролем проведення дозвілля сина (доньки) за межами дому у вечірній час.

Пам’ятка безпечної поведінки під час літніх канікул для учнів

Ось і розпочинаються літні канікули. Як завжди, кожен з нас проведе їх по-різному. Подорожі, екскурсії, море, гори, походи, багато друзів – все це чекає на вас влітку. Бажаємо усім гарного відпочинку, яскравих вражень, незабутніх зустрічей, захоплюючих мандрівок!

Але також закликаємо Вас завжди пам`ятати елементарні правила безпеки, щоб літній відпочинок не був зіпсований:

  • Гуляти й гратися можна в місцях, які призначені для цього.
  • Небезпечними для ігор можуть бути сходи, підвали, горища, будівельні майданчики, ліфти.
  • Під час ігор у небезпечних місцях можна одержати травми й каліцтва різного ступеня тяжкості.
  • Під час ігор не варто демонструвати свою хоробрість одноліткам, стрибаючи з великої висоти, пірнаючи з крутих схилів на велику глибину, здираючись якнайвище на дерева.
  • Під час літнього відпочинку слід поводитися так, щоб не мати дорікань із боку дорослих.
  • Під час канікул слід, як і раніше, дотримуватися правил техніки пожежної безпеки.
  • Не можна брати в руки незнайомі предмети, кидати їх у вогонь, гратися ними. Найкраще повідомити про місце їхнього знаходження дорослим.
  • Під час відпочинку на узбережжі слід обов’язково дотримуватися правил поведінки на воді й поблизу неї.
  • Одяг та взуття для відпочинку слід вибирати згідно із сезоном.
  • Після контакту зі свійськими тваринами слід добре вимити руки з милом.

Гарних вам канікул!

Пам`ятка з техніки безпеки на літніх канікулах

  1. Правила дорожнього руху
  • Ходити тільки по правiй сторонi тротуару;
  • дорогу переходити не поспiшаючи;
  • не можна переходити дорогу навскіс;
  • переходячи дорогу слiд подивитися налiво, дiйшовши до середини  зупинитися i подивитися направо;
  • якщо не встигли перейти вулицю i рух транспорту почався, слiд  зупинитися на серединi вулицi i зачекати, поки рух припиниться;
  • якщо немає тротуарiв, слiд триматися лiвого боку дороги, тобто йти  назустріч транспорту, що рухається.
  1. Правила електробезпеки
  • Під час вимикання електроприладiв забороняється витягувати вилку з  розетки за шнур;
  • категорично забороняється користуватися електроприладами, в яких знайдено несправнiсть;
  • не торкатися мокрими руками електроприладiв, якi знаходяться під  напругою;

Пам’ятайте: зовнiшнiми ознаками несправностi електропроводки або приладiв є специфiчний запах пiдгораючої iзоляції, з’явлення іскри, перегрівання штепсельних розеток i вилок.

  1. Вибухонебезпечні предмети
  • До виявлених вибухонебезпечних предметiв нi в якому разi не можна торкатись, перекладати, розряджати, зберiгати;
  • забороняється використовувати снаряди для розведення вогню;
  • не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт;
  • виявивши вибухонебезпечнi предмети, необхiдно термiново повiдомити мiлiцiю, школу, вiйськкомат.
  1. Правила протипожежної безпеки
  • Дотримуйтесь правил протипожежної безпеки в спекотну погоду;
  • гра з вогнем — одна з причин пожежi;
  • дотримуйтесь правил протипожежної безпеки під час відпочинку на природі.
  1. Правила поведiнки на водi
  • Купатися можна тiльки в сонячну безвiтряну погоду при температурі повiтря не нижче 20—25С i води — не менш нiж 18—200С;
  • купатися дозволяється тiльки в спецiально вiдведених мiсцях;
  • забороняється заходити у воду глибше, нiж по пояс, людинi, яка не вмiє плавати;
  • не запливайте за знаки огорожi акваторiї пляжу;
  • грубi iгри та пустощi у водi небезпечнi для життя;
  • не забруднюйте воду та берег;
  • не подавайте хибних сигналiв тривоги;
  • не користуйтесь надувними матрацами, катерами та iншими предметами, якi не призначенi для плавання.
  1. Правила культури поведінки (правила в громадських місцях)
  • Завжди прагнiть бути культурною людиною;
  • поступайтеся мiсцем людям похилого вiку;
  • поважайте старших, не будь грубим;
  • не гуляйте пiзнiше 21 години;
  • не сидiть цiлодобово бiля телевiзора, комп’ютера;
  • бiльше читайте художньої лiтератури.
  1. Категорично забороняється
  • Ходити на територiї новобудов;
  • купатися без догляду дорослих;
  • розводити вогнище в лiсi, поблизу лiнiй електропередач;
  • iздити на велосипедi, роликах, скейтах  на тiй частинi дороги, де рухається транспорт.
  1. Суворо дотримуйтесь правил:
  • дорожнього руху;
  • користування газовими, електричними приладами;
  • поведiнки дiтей на водi;
  • протипожежної безпеки.

Гарного вам відпочинку!

Пам’ятка для батьків на час зимових канікул

Під час зимових канікул батькам треба бути особливо уважними, аби новорічна казка не стала трагедією

Довгоочікувані канікули для дітей – це казковий двотижневий відпочинок, а ще – всілякі новорічні розваги. Проте, якщо діти можуть повністю розслабитися, то батькам під час “дорослих святкувань” слід не втрачати контроль над своїми чадами. Інакше, не уникнути прикростей, а то і біди.

Саме тому необхідно пам’ятати про необхідність дотримання елементарних правил поводження в побуті, у громадських місцях, на вулицях тощо. З метою попередження нещасних випадків, травматизму просимо вас дотримуватися таких правил безпеки:

  • не залишайте дітей без нагляду, ви повинні знати, де і з ким знаходиться ваша дитина;
  • слідкуйте, щоб діти обережно поводилися з вогнем;
  • пам’ятайте: використання піротехнічних засобів (петард, бенгальських вогнів, хлопавок) небезпечне для життя і здоров’я;
  • нагадуйте дітям, що необхідно дотримуватися правил дорожнього руху;
  • не дозволяйте, щоб діти ходили на водоймища, які ще не вкриті кригою або вкриті тонкою кригою;
  • нагадуйте дітям правила поводження з побутовим газом під час користування газовими плитами;
  • пам’ятайте про правила поводження з дикими та бездоглядними свійськими тваринами.

Будьте вкрай обережні, бережіть своє життя та життя своїх близьких! Дотримуйтеся правил безпеки життєдіяльності, привчайте до цього дітей! Пам’ятайте: ваше життя – у ваших руках, намагайтеся зробити все, щоб зберегти його.

Свято запам’ятається надовго, якщо воно пройде без проблем. А подбати про це повинні Ви самі.

У разі необхідності телефонуйте:

При пожежі – «101»
До міліції – «102»
Швидка допомога – «103»
Служба газу – «104» 

Зробимо життя безпечним!

Батькам майбутніх першокласників

У нашій школі проводиться прийом документів до 1 класу
на 2017/2018 навчальний рік.
Прийом дітей до 1 класу спеціального загальноосвітнього навчального закладу здійснюється на позаконкурсній основі.
Для зарахування дитини до 1 класу батьки або особи, які їх замінюють, подають:
• витяг з протоколу діагностичного засідання Харківської обласної центральної психолого-медико-педагогічної консультації;
• направлення Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації;
• заяву на ім’я директора школи;
• копію свідоцтва про народження дитини;
• медичну картку встановленого зразку.

Чекаємо Вас за адресою: вул. Партизанська, буд. 5, м. Балаклія, Харківська область, 64200.

Наші контакти: телефони: 5-22-13 (директор школи-інтернату), 5-46-95 (бухгалтерія, факс), 5-26-93 (секретар-друкарка).

Адреса офіційного сайту школи-інтернату: balint.kh.ua

Е-mail:

pr.balak@internatkh.org.ua – приймальня

dir.balak@internatkh.org.ua – директор

buh.balak@internatkh.org.ua – бухгалтерія

Пам’ятка батькам першокласника

1. Підтримайте в дитині його прагнення стати школярем. Ваша щира зацікавленість в його шкільних справах і турботах, серйозне відношення до його перших досягнень і можливих труднощів допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового положення і діяльності.

2. Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими він зустрівся в школі. Поясніть їх необхідність і доцільність.
3. Ваш малюк прийшов у школу, щоб вчитися. Коли людина вчиться, у нього може щось не відразу виходити, це природно. Дитина має право на помилку.
4. Складіть разом з першокласником розпорядок дня, стежте за його дотриманням.
5. Не пропускайте труднощів, які можуть виникнути у дитини на початковому етапі навчання в школі. Якщо у першокласника, наприклад, є логопедичні проблеми, постарайтеся впоратися з ними на першому році навчання.
6. Підтримайте першокласника в його бажанні добитися успіху. У кожній роботі обов’язково знайдіть, за що можна було б його похвалити. Пам’ятайте, що похвала та емоційна підтримка (“Молодець!”, “Ти так добре впорався!”) здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення.
7. Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, його учбових справах, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.
8. Зі вступом до школи в житті вашого малюка з’явилася людина авторитетніша, ніж ви. Це вчитель. Поважайте думку першокласника про свого педагога.
9. Навчання – це нелегка і відповідальна праця. Вступ до школи істотно міняє життя дитини, але не повинно позбавляти її різноманіття, радості, гри. У першокласника повинно залишатися досить часу для ігрових занять.

Рекомендації на літні канікули

Шановні батьки! Пам’ятайте, що літні канікули для дітей – це можливість набратися свіжих сил, оздоровитися, закріпити набуті у школі знання і використовувати їх у домашніх умовах. Психологи рекомендують дотримуватися таких основних моментів на канікулах:

  • Організуйте для вашої дитини правильний розпорядок дня (режим), дотримуйтеся його щодня;
  • Організуйте дитині щоденний активний відпочинок на свіжому повітрі;
  • Організуйте щоденну навчальну годину, оберіть постійний час і повторюйте навчальний матеріал;
  • Постійно говоріть із дитиною (контролюйте вимову та правильність побудови висловлювань);
  • Спостерігайте за поведінкою дитини, якщо у неї виникають труднощі, допомагайте їх розв’язувати, підтримуйте;
  • Заведіть влітку окремий зошит «Мої враження» і допомагайте дитині щоденно записувати 2-3 речення про сьогоднішній день;
  • Поважайте дитину як особистість.

Батькам про здоровий спосіб життя дитини

(Порадник для батьків)

Проблема здорового способу життя без хвороб хвилює всіх. Коли ми намагаємось проаналізувати прожиті роки, зрозуміти, як ми захворіли, то приходимо до висновку, що до цього призводить нераціональне хар­чування, малорухливий спосіб життя, нервування через дрібниці, недостатнє піклування про своє здоров’я.

Людина щаслива тоді, коли вона здорова. Коли хочеш жити, то почни збирати по перлинах те, що розсипав, розкидав, розвіяв, але ця праця над собою напружена фізично, психіч­но і морально. Тому виникає питання, а чи не краще починати цю роботу з раннього віку, щоб виховати із здорової дитини  здорову людину, адже здоровя – це цінність усього суспільства.

На сьогодні в Україні смертність пере­вищує народжуваність, скорочується тривалість життя, йде загроза ви­нищення нації. Від нестабільності суспільства страждають діти, організм яких тільки формується. Рівень і тривалість життя людини визначається її поведінкою, а тому потрібно вчити кожну дити­ну дбати про своє здоров’я з раннього віку. І тому зараз введено в дитсадках, школах, вищих навчальних закладах курс валеології – науки про здоров’я та здоровий спосіб життя.

Турбота про збереження та зміцнення власного здоров’я ще не ста­ла в нашій державі життєвою необхідністю для дітей та молоді. Щоб людина відчула відповідальність за своє здоров’я, у неї пот­рібно з дитинства формувати таку систему, де її здоров’я ставиться на перше місце.

Є три види здоров’я і людини, і дитини: фізичне, психічне і соці­альне.

Фізичне – це стан організму, коли показники всіх систем і орга­нів перебувають у межах фізіологічної норми, тобто є гармонія всіх органів і систем з природним станом організму.

Психічне – це діяльність мозку, основа поведінки, це інтелек­туальне та емоційне здоров’я (вміння керувати своїми емоціями).

Соціальне здоров’я – визначається здатністю контактувати один з одним та дорослими у суспільстві (соціальна адаптація людини і дитини).

М. Амосов рахує, що найбільш вагомим для здорового розвитку дити­ни є фізичне навантаження, загартування, харчування і психологічний комфорт. А тому про фізичне, психічне, соціальне і духовне здоров’я потрібно дбати і батькам, і вихователям з дошкільного віку.

А ще здоров’я  дитини залежить і від здоров’я  обох батьків, до вагітності і під час неї. Для здоров’я дитини повинні бути умови – фундамент, і на перше місце потрібно ставити ритм життя дитини. Організація життя дитини, забезпечення його всім необхідним в часі, виконання батьками вимог виховання – все це формує у дитини рефлекси, дисципліну, керує працею і відпочинком, так форму­ється у дитини працездатність.

Якщо життя дитини неупорядковане або напружене, то внутрішні процеси організму дитини працюють неузгоджено. Перевантаження робочого дня приводить до втоми, до стресу, ослаблення  захисних сил організму, внаслідок чого  дитина хворіє. Щоб малюк ріс, розвивався, йому потрібні сонце, зем­ля, повітря, вода – тому загартування є дуже впливовою умовою на зміцнення здоров’я.

Вагоме місце в житті дитини посідає харчування. Воно забезпечує енергією весь організм, крім того їжа – це основа для по­будови мозку – головного керівника всіх органів, психічних процесів: емоцій, почуттів, мислення тощо. Найкраще використовувати у їжу дарунки землі: картоплю, моркву, буряк, капусту, огірки, горіхи, яблука тощо. Таке харчування сприяє виведенню шкідливих елементів з організ­му та поповнює вітамінами, збагачує дітей, їх захисні сили організму та прискорює ріст.

Не менш важливим є оволодіння дітьми культурно-гігієнічними навичками та попередження шкідливих звичок (смоктання пальців, гризіння нігтів, витиран­ня носа рукою, колупання в носі, плювання на землю тощо). Якщо дитина миє руки, ноги, волосся, вмивається, користується хустинкою, серветкою, то це допомагає їй уникнути інфекцій. Чиста шкіра сприяє зміцненню здоров’я: вона дихає, виділяє із організму речовини окислення, захищає внутрішні органи, регулює тепловий обмін. Чистота, охайність приміщення, свіже повітря в ньому створюють теж умови для здоров’я, а свіже повітря наповнює організм дитини силою природи, допомагає легеням, очам сприймати сонячну енергію, яка потім забезпечує бадьорий настрій у дитини.

Дуже корисна для росту та розвитку малюка рухо­ва активність. Це є природна біологічна потреба, рівень якої визначає подальший функціональний розвиток організму дитини.

М’язова діяльність стимулює фізичний, інтелектуальний розвиток, підвищує адаптаційні можливості до сприймання природи, створює умови до формування, збереження і зміцнення здоров’я. До психічного здоров’я відносимо активне мислення дитини, яке формується за допомогою уявлень, відчуттів під впливом оцінок дорослих.

Головним показником психічного стану здоров’я дитини є уважність, доброзичливість, радість, активність, гарна пам”ять.

Щоб навчитися мислити, дитина повинна бути уважною, добре запам’ятовувати, висловлювати свої думки, враження, сприймати звуки, мову людей, працю їх рук, вміти аналізувати – це характерно для врівно­важеної дитини, яка живе без страху і тривоги, що породжує  позитивний настрій дитини, який приносить радість і приплив нових сил, а негативний – роздратованість, агресивність і тривожність – а це приводить до втрати сил і здоров’я.

Сильний, здоровий організм здатний контролювати емоції, усвідом­лювати бажання, він запобігає захворюванням. А негативне мислення приводить до невдач і відставань у психічному розвитку: такій дитині характерні неврівноваженість, неуважність, слабка і нестійка пам’ять, підвищена тривожність i висока агресивність. Від такого стану організм розвивається повільно, все це позначається на роботі шлунку, роботі м’язів, судин, які живлять серце i шлунок, зни­жується імунітет.

Щоб не виникало ніяких непорозумінь, необхідно вчити дітей правил етичної поведінки в різних місцях та ситуаціях, дотримуватись їх, коли вони залишаються самі. Ці знання допоможуть дитині бути чуй­ними, довірливими, люблячими, щирими, правдивими, милосердними, добрими – отже,  духовно здоровою.

Колектив нашого закладу поглиблено і щиро працює над зміцненням здоров’я дітей. Всі педагоги стараються навчити дітей здорового спо­собу життя, ніколи не залишають поза увагою ранкової, коригуючої, гігієнічної гімнастики, фізкультурних занять у поєднанні з оздоровчими заходами, та формуванням постави у дітей, дихальною гімнастикою, пальчиковою гімнастикою, вихованням культурно-гігіенічних навичок та правил етикету. Педагоги намагаються забезпечити позитивне спілкування дітей з різних видів діяльності, а також сприяють піднесенню авторитету кожної дитини, її активності  серед товаришів, батьків.

Батьки мають підтримувати і закріп­лювати знання дітей, отримані в школі, в домашніх умовах, адже здорова дитина – це щастя сім’ї.

Діти в Інтернеті

Шановні батьки!

Для дітей у віці 13-15 років Інтернет стає частиною їхнього життя. Вони знайомляться з новими людьми і проводять чимало часу в онлайні, шукають необхідну інформацію, яка має відношення до їхньої шкільної роботи або відповідає їхнім інтересам. Завдяки більш високому рівню грамотності це відкриває багато можливостей використання Інтернету. Іноді батькам важко дізнатися про те, що роблять їхні діти в онлайні. У цьому віці діти також йдуть на ризик і випробовують свої можливості — технічні обмеження і заборони можуть не бути ефективним шляхом підвищення безпеки в онлайні.

Діти у віці від 13 до 15 років, як і раніше, повинні дотримуватися встановлених правил використання Інтернету.

  –  Деякі підлітки все ще не можуть оцінювати деякі речі й потребують поради дорослої людини,  наприклад, у таких питаннях, як розміщення особистих даних в онлайні.

  –  Питання етики і відповідальність користувача Інтернету є більш важливими темами для розмови. Наприклад, незаконні завантаження, етикет у мережі та авторські права. Діти мають нести відповідальність за те, що вони публікують в онлайні, включаючи їхню особисту інформацію або інформацію, яка може бути незаконною.
–  Батьки повинні проявляти до «онлайнових друзів» дитини інтерес. Також їм варто знати, хто та людина, з якою їхня дитина познайомилася в онлайні та збирається зустрітися.

  –  Батькам слід уникати занадто емоційних реакцій, навіть якщо вони дізнаються про те, що трапилося щось «неприємне», коли їхня дитина була в онлайні. Батьки все ще можуть скеровувати дитину до відповідного вмісту. Наприклад, існують гарні доступні онлайнові ресурси про сексуальність та здоров’я, призначені для молодіжної аудиторії. Молодь має бути упевнена в тому, що вони можуть поговорити з батьками про будь-що, що примушує їх почувати себе незручно в онлайні.

Обережно: грип!

Грип – це вірусне захворювання, що розпочинається раптово і бурхливо, супроводжується лихоманкою, головними, м’язовими, суглобним болями, підвищеною температурою.
Інфікуватися можна не тільки при чханні і кашлі хворого та користуючись його речами, але й перебуваючи в приміщенні чи транспорті, де нещодавно знаходився хворий.
Хвороба перемагає тих, у кого недостатньо сильний імунітет. Тому, щоб не захворіти на грип у період епідемічного підвищення цього захворювання, слід вдаватися до ефективних профілактичних заходів:

  • зробити щеплення від грипу у поліклініках за місцем проживання;
  • звести до мінімуму відвідування місць з масовим перебуванням людей;
  • перед виходом з дому треба змазувати слизові оболонки носа 0,25% оксоліновою маззю;
  • використовувати марлеву (4 шарову) маску для захисту рота і носа під час перебування в транспорті та при спілкуванні з людьми;
  • провітрювати якомога частіше приміщення та проводити вологе прибирання;
  • часто та ретельно мити руки з милом або використовувати вологі серветки, що містять у своєму складі спирт.

Грип небезпечний своїми ускладненнями: запаленнями легенів, середнього вуха, гайморових пазух, бронхітами, враженням нирок, мозку, серця та інших органів. Він особливо небезпечний для дітей, людей похилого віку, хронічно хворих.
Якщо ви захворіли, необхідно залишитися вдома, негайно викликати лікаря та дотримувати всі його рекомендації.
Обов’язково ізолюйте хворого від інших членів сім’ї, виділіть йому окремий посуд та речі особистої гігієни.

Як попередити зараження грипом :

  • обмежте перебування у місцях масового скупчення людей;
  • уникайте контакту з особами, які мають прояви грипозної інфекції;
  • часто провітрюйте приміщення;
  • часто мийте руки з милом;
  • намагайтеся не торкатися очей, носа або рота немитими руками;
  • уникайте обіймів, поцілунків і рукостискань;
  • прикривайте ніс і рот при чханні або кашлі одноразовою носовою серветкою, яку відразу ж після використання викиньте;
  • носіть двошарову марлеву пов’язку або разову маску, міняйте її кожні 4 години;
  • споживайте харчові продукти з високим вмістом вітамінів, або вітамінні та інші препарати, що підвищують захисні сили організму;
  • вживайте мед та інші продукти бджільництва, цибулю, часник, чорну редьку, хрін, трав’яні чаї;
  • змазуйте слизові оболонки носа 0,25% оксоліновою маззю перед виходом із дому;
  • зробіть собі та своїм дітям щеплення від грипу у поліклініках за місцем проживання.

Якщо у Вас в родині хтось захворів, то:

  • покладіть хворого в ліжко і негайно викличте лікаря;
  • не займайтеся самолікуванням. Медикаментозне лікування хворому призначає тільки лікар!
  • розташуйте хворого в окремій кімнаті або огородіть ширмою;
  • виділіть йому індивідуальний посуд, рушник, предмети особистої гігієни;
  • не допускайте контакту хворого із здоровими членами сім’ї, окрім особи, яка доглядає за ним;
  • одягніть двошарову марлеву пов’язку або разову маску, мийте руки з милом після кожного контакту з хворим;
  • провітрюйте приміщення декілька разів на добу;
  • робіть вологе прибирання приміщень оселі;
  • майте разові носові серветки і корзину для їх використання;
  • давайте хворому пити багато рідини до приходу лікаря;
  • підвищувати свій імунітет, споживаючи харчові продукти з високим вмістом вітамінів, або вітамінні та інші препарати, що підвищують захисні сили організму.

Пам′ятка для батьків

Що повинні виконувати батьки, щоб попередити зараження грипом дітей:

  • особистим прикладом виховувати у дітей дотримання правил особистої гігієни та ретельно їх виконувати;
  • обмежувати перебування дітей у місцях масового скупчення людей;
  • носити двошарову марлеву пов′язку або разову маску, міняти її кожні 4 години;
  • мити руки з милом протягом 20 секунд;
  • споживати харчові продукти з високим вмістом вітамінів, або вітамінні та інші препарати, що підвищують захисні сили організму;
  • якщо немає алергічних проявів, давати мед та інші продукти бджільництва, цибулю, часник, чорну редьку, хрін, трав′яні чаї;
  • прикривати ніс і рот при чханні або кашлі одноразовою носовою серветкою, яку відразу ж після використання потрібно викидати;
  • змазувати слизові оболонки носа 0,25% оксоліновою маззю або олійним настоєм часнику з цибулею.

Які ознаки захворювання у дитини повинні примусити батьків негайно звернутися за медичною допомогою:

  • скарги на сильний головний біль;
  • прискорене або ускладнене дихання;
  • синюшність навколо рота, інших шкірних покровів;
  • поява на тілі крововиливів (навіть дуже маленьких), носової кровотечі;
  • висока температура тіла;
  • відмова від пиття;
  • важко розбудити дитину, відсутня її реакція на звернення;
  • надмірне збудження або поява судом;
  • поява блювання, часті рідкі випорожнення;
  • відсутність сечовипускання або сліз під час плачу.

Що робити, якщо дитина захворіла на грип:

  • залишити вдома;
  • покласти в ліжко і негайно викликати лікаря;
  • розташувати в окремій кімнаті або огородити ширмою;
  • виділити індивідуальний посуд, рушник, предмети особистої гігієни;
  • одягнути двошарову марлеву пов′язку або разову маску;
  • мити руки з милом після кожного контакту з хворою дитиною;
  • провітрювати приміщення декілька разів на добу;
  • робити вологе прибирання приміщень оселі з використанням дезінфікуючих засобів;
  • давати хворій дитині пити багато рідини до приходу лікаря (сік, негазована вода, морс, компот тощо)

Пам’ятка   батькам   п’ятикласників

  1. У ваших дітей проблемний — переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні, терплячі.
  2. У 5-му класі розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час для підготовки уроків.
  3. Забезпечте вдале поєднання відпочинку, фізичної праці   та роботи над     уроками своїм дітям.
  4. Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчати дітей міцно завча­ти окремі правила з математики, української мови,         природознавства.
  5. Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Нехай                           вдома вони виразно читають усі тексти, що задано з різних предметів.
  6. Заведіть дітей у бібліотеку, читальний зал, але привчайте до повсякденного читання художньої літератури, просіть їх переказати прочитане.
  7. Стежте за порадами учителів, записаними у щоденниках та
    робочих   зошитах.
  8. Дбайте про те, щоб дитина навчалась бути охайною у всьому, включаючи бережне ставлення до підручників.
  9. Ніколи не поспішайте з висновками ні про дитину, ні про вчителя –     прийдіть у школу, поспілкуйтесь з учителем.
  10. Намагайтеся   придбати   у сімейну   бібліотеку різноманітні словники та довідкову літера­туру.

Пам’ятайте, що клас, де навчається ваша дитина — ціле
трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, ціле
спрямовані будуть ці колективи — тим у кращій атмосфері
буде формуватись ваша дитина. Це залежить від кожного і від вас теж.

Не забувайте : дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.

Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання – особистий приклад.

Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.

Вмійте ставити себе на місце дитини.

Пам”ятйте : праця, зокрема навчальна, не приносить шкоди вихованню дитини, а бездіяльність – перший ворог.

ПАМ’ЯТКА для БАТЬКІВ

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

Початок навчання дитини у 1- му класі – це дуже відповідальний і досить складний період у житті дитини. Адже дуже багато змін відбудеться у житті дитини: з’являться нові знайомства, як з однолітками, так і з дорослими; нові взаємовідносини; нові обов’язки. Основною діяльністю стане навчання.
Головна турбота батьків – підтримка й розвиток прагнення вчитися, пізнавати нове. Ваша участь і ваш інтерес позитивно позначаться на розвитку пізнавальних здібностей дитини.
З метою забезпечення психологічного здоров’я, запобігання розладів нервової системи радимо послуговуватися в роботі з дітьми такими принципами.
Для підтримання пізнавальної активності:
• Заохочувати всі зусилля дитини, а саме її бажання пізнавати нове;
• Важливо відповідати на всі запитання дитини, займатися з нею тим, що їй подобається;
• Уникати стереотипів та шаблонів у роботі, розвивати творчість дитини.
З метою запобігання формування негативного образу «Я» дитини бажано:
• Уникати негативних оцінок дитини;
• Порівнювати результати роботи дитини тільки з її власними досягненнями, а не з досягненнями інших дітей;
• Не смикати дитину щохвилини, не говорити їй тільки про її недоліки, не пригнічувати ініціативи дитини;
• Твердість лінії у вихованні досягається терпінням, відсутністю поспіху;
• Не плутати поняття «хороша» і «зручна» дитина;
• Кожна дитина у процесі виховання, спілкування з вихователем, учителем, батьками має почуватися захищеною.
Орієнтація на позитивний контакт із дитиною:
• Любити дітей;
• Кожна дитина потребує любові й теплоти почуттів для повноцінного особистісного розвитку.
Велике значення для психічного та фізичного здоров’я вашої дитини має правильний режим дня.
Поради для правильного режиму дня
1. 12 годин сну з урахуванням обіднього (1-1,5 годин) для відновлення сил.
2. Після школи не спішіть садити дитину за уроки, їй необхідно 2-3 години відпочити (з обіднім сном). Найпродуктивніший час для приготування уроків – з 15 до 16 години. Заняття ввечері безрезультатні, завтра доведеться все починати спочатку.
3. Не змушуйте дитину готувати уроки за один раз. Після 20 хв. занять необхідно 10-15 хв. «перерви».
4. Під час приготування уроків не сидіть над дитиною, давайте можливість їй попрацювати самостійно, але якщо потрібна ваша допомога, наберіться терпіння. Необхідні спокійний тон та підтримка («не хвилюйся», «давай з’ясуємо разом», «я тобі допоможу»), похвала, навіть якщо щось не вдається.
Отже, ваша підтримка, віра в дитину, в її успіх допоможуть перебороти всі перешкоди.

НА ПЕРІОД ЛІТНІХ КАНІКУЛ

Шановні батьки!

Пам’ятайте, що літні канікули для дітей – це можливість набратися свіжих сил, оздоровитися, закріпити набуті знання і використовувати їх у домашніх умовах. Звертаємо увагу на організацію відпочинку Вашої дитини під час канікул. Приділяйте, будь ласка, більше уваги своїй дитині. Залучайте до виконання домашніх обов’язків. Тримайте під контролем проведення дозвілля сина (доньки) за межами дому у вечірній час.

1.Організуйте для вашої дитини правильний розпорядок дня (режим), дотримуйтеся його щодня.

2.Організуйте дитині щоденний активний відпочинок на свіжому повітрі.

3.Організуйте щоденну навчальну годину, оберіть постійний час і повторюйте навчальний матеріал.

4.Постійно говоріть із дитиною (контролюйте вимову та правильність побудови висловлювань).

5.Спостерігайте за поведінкою дитини, якщо у неї виникають труднощі, допомагайте їх розв’язувати, підтримуйте.

6.Заведіть влітку окремий зошит «Мої враження» і допомагайте дитині щоденно записувати 2-3 речення про   сьогоднішній день.

7.Поважайте дитину як особистість.

8.Пам’ятайте,  відповідальність за збереження здоров’я та життя Вашої дитини на літніх канікулах   покладається на Вас.

Поради батькам про безпеку дорожнього руху

Безпечній поведінці на дорозі треба вчити. Але завчені, як вірші, Правила не вбережуть дитину від біди. Тому поряд з вивченням Правил дорожнього руху треба діяти особистим прикладом.

Використовуйте будь-який відповідний момент для ознайомлення дітей з правилами вуличного руху.

Гуляючи з дитиною по місту, по дорозі до школи і додому зверніть його увагу на те, як багато машин, автобусів, трамваїв їздить по вулицях. А який порядок! Це тому, що люди виконують правила дорожнього руху.

Розкажіть про те, що машини йдуть по одній стороні бруківки, що люди ходять по тротуару.

Переходячи з дитиною вулицю, покажіть йому, поясніть, що треба уважно подивитися ліворуч, потім праворуч, і переходити вулицю прямо, а не навскіс.

Дуже важливо, щоб ваша дитина зрозуміла, а не тільки запам‘ятала, що виконувати правила руху потрібно завжди і всюди. Тому особистим прикладом показувати їй, як потрібно поводитися на вулиці. Ваш приклад буде куди більш наочним, ніж сотні разів повторювані слова «не ходи на червоне світло». Тому навіть якщо ви спізнюєтеся — все одно переходьте дорогу там, де це дозволено правилами.

Інструкції

Готуючись перейти дорогу

  • Зупиніться, огляньте проїжджу частину.
  • Розвивайте в дитини спостережливість за дорогою.
  • Підкреслюйте свої рухи: поворот голови для огляду дороги. Зупинку для огляду дороги, зупинку для пропуску автомобілів.
  • Вчіть дитину вдивлятися удалину, розрізняти наближаючіся машини.
  • Не стійте з дитиною на краю тротуару.
  • Зверніть увагу дитини на транспортний засіб, що готується до повороту, розкажіть про сигнали покажчиків повороту у машин.
  • Покажіть, як транспортний засіб зупиняється біля переходу, як він рухається за інерцією.

Очікування транспорту

  • Стійте тільки на посадкових майданчиках, на тротуарі чи узбіччі.

Посадка і висадка з транспорту

  • Виходьте першими, попереду дитини, інакше дитина може впасти або вибігти на проїжджу частину.
  • Підходьте для посадки до дверей тільки після повної зупинки.
  • Не сідайте в транспорт в останній момент (може прищемити дверима).
  • Привчіть дитину бути уважним у зоні зупинки — це небезпечне місце (поганий огляд дороги, пасажири можуть виштовхнути дитину на дорогу).

Рух по тротуару

  • Дотримуйтеся правого боку.
  • Дорослий повинен перебувати з боку проїжджої частини.
  • Якщо тротуар знаходиться поруч з дорогою, батьки повинні тримати дитину за руку.
  • Привчіть дитину, йдучи по тротуару, уважно спостерігати за виїздом машин з двору.
  • Не привчайте дітей виходити на проїжджу частину, коляски та санки везіть тільки по тротуару.

Інструкція дітям: правила переходу дороги на регульованому пішохідному переході

  • Зупинись на краю тротуару, не наступай на бордюрний камінь.
  • Дочекайся зеленого сигналу. Якщо він блимає, переходити не слід, незважаючи на те, що перехід дозволено — можна потрапити в небезпечну ситуацію.
  • Подивися по сторонам — переконайся, що транспортні засоби коштують, і водії пропускають пішоходів.
  • Переходь дорогу, дотримуючись правої сторони переходу.
  • Іди швидко, але не біжи.
  • Якщо при підході до середини проїжджої частини спалахує червоний сигнал — зупинись. Не роби зайвих кроків ні вперед, ні назад. Стеж за проїжджаючим транспортом зліва і справа.
  • Закінчуй перехід, тільки переконавшись, що знову горить зелений сигнал і транспортні засоби стоять

 

Які ми батьки?

Тест для батьків

 Чи часто ми замислюємося над тим, чи хороші ми батьки і чи справляємося з нашими обов’язками вихователів?

Отже, які ми батьки? Перевірте себе, відповівши на питання (так, ні, інколи).

  1. Чи стежите ви за статтями в журналах, програмами телебачення і радіо з питань виховання? Чи читаєте час від часу книги на цю тему?
  2. Ваше дитя зробило вчинок. Чи замислюєтеся ви в цьому випадку, чи не є його поведінка результатом вашого виховання?
  3. Чи одностайні ви з вашим чоловіком у вихованні дітей?
  4. Якщо дитина пропонує вам свою допомогу, чи приймете ви її, навіть якщо при цьому справа може затриматися, а то й зовсім зупинитися?
  5. Чи використовуєте ви форму заборони або наказу лише тоді, коли це дійсно необхідно?
  6. Чи вважаєте ви що послідовність є одним з основних педагогічних принципів?
  7. Чи усвідомлюєте ви, що навколишнє середовище  істотно впливає на дитину?
  8. Чи визнаєте ви, що спорт і фізкультура мають велике значення для гармонійного розвитку дитини?
  9. Чи зумієте ви не наказати своєму дитяті, а попросити його про що-небудь?
  10. Чи неприємно вам відмовляти дитині фразою типу: “У мене немає часу” або “Почекай, поки я закінчу роботу?”

За кожну позитивну відповідь запишіть собі 2 бали, за відповідь “інколи” – 1 і за негативну – 0.

Менше 6 балів. Про справжнє виховання ви має досить смутну уяву. І хоча говорять, що почати ніколи не пізно, радимо вам не сподіватися на цю приказку, не баритися і зайнятися поліпшенням своїх знань в цій області.

От 7 до 14 балів. Ви не робите великих помилок у вихованні, але все ж таки вам є над чим задуматися. А почати можна з того, що найближчий вихідний повністю присвятити дітям, забувши на час приятелів і виробничі проблеми. І будьте упевнені, діти вас повністю за це винагородять.

Більше 15 очок. Ви цілком справляєтеся зі своїми батьківськими обов’язками. І проте чи не удасться вас дещо трохи покращити?

Пам’ятка з попередження дитячого травматизму в зимовий період

  1. Переходити дорогу необхідно у місцях, позначених знаком “Пішохідний перехід”, на зелене світло світлофора, коли зупиняться всі транспортні засоби!!!

Пам’ятайте, під час ожеледиці гальмівний шлях автомобіля збільшується.

  1. Обходити трамвай на зупинці необхідно спереду, а авто, автобуси – ззаду;
  2. Правила протипожежної безпеки: щоб уникнути отримання травм, не підпалювати петарди, сірники, не гратися з небезпечними предметами та речовинами!!!
  3. Не використовувати відкритий вогонь для оздоблення новорічної ялини.
  4. Обережно користуватися електроприладами вдома, не залишати їх без нагляду ввімкнутими, не залишати без нагляду ввімкнені новорічні гірлянди.
  5. Під час хуртовин, сильного вітру знаходитись у приміщенні.
  6. НЕ відвідувати відкриті водойми без нагляду дорослих. Пам’ятайте: безпечним є лід, товщина якого не менше 15 см. Такий лід утворюється лише після тривалих морозів. Міцний лід має синюватий або зеленуватий відтінок. Лід білого або жовтого кольору менш міцний. Такий лід трапляється біля берега, заростей очерета та під снігом.
  7. Дітям ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ самостійно без нагляду дорослих виходити на лід або кататися на ньому.
  8. У випадку знаходження маловідомих предметів терміново повідомити дорослих або відповідні організації, не торкатися їх і не намагатися їх знешкоджувати самостійно!!!

Бажаємо Вам гарного відпочинку!

Якщо дитина пішла з дому

         He шукайте проблему назовні – “зманили друзі”, цікавиться подорожами, “Америкою”. Дитина пішла, тому що їй погано. Найчастіше погано саме в сім’ї. Зрозуміло, більшість збігає не від хорошого життя. Але найчастіше поведінка дітей абсолютно незрозуміла.

         Виявляються два типи сімей, в яких виросли “бігуни”. З повних сімейних союзів матеріально забезпечених і прямо погано впливають на дитину: перший – із споживчим стилем виховання, де матеріальне благополуччя поєднувалося з повною бездуховністю, і другий – з відсутністю – емоційних контактів батьків з дітьми, нормальних, теплих взаємин.

 Сприятливі відносини в сім’ї, зазвичай переносяться і в навчальну (діяльність) групу. Учні з таких сімей куди легше будують гарні взаємини зі своїми однолітками. Чому так буває?

        Причин, що спонукають дитину з благополучної сім’ї вибрати “свободу” – безліч.

          Ревнощі. Вони можуть бути спрямовані не тільки на молодшого брата. Об’єктом ревнощів може бути новий чоловік матусі або нова дружина татуся, і навіть батьківська робота. У будь-якому випадку дитині починає здаватися що його “зовсім не люблять». Біг з дому – це спроба привернути до себе увагу.

          Романтика. Начитавшись книг, надивившись фільмів, вони раптом переймаються бажанням “стати сильними”, довести собі та іншим, що можуть прожити без батьків, виїхати без супроводу на інший кінець країни, пошукати пригод на свою голову і абсолютно самостійно з них виплутатися. Ті, кому виплутатися вдається, зазвичай повертаються додому.

         Образа. “Ситуаційне бродяжництво” – коли дитина йде з дому після скандалу з батьками. Вона зовсім не хоче залишати будинок і залишається на вулиці. У виховних цілях «полякати батьків» і домогтися свого і якщо їй це вдається, підліток бере метод на озброєння і надалі використовує його постійно.

        Дружба. Від зв’язку з поганою компанією не застрахований жоден підліток. Іноді друзі підбивають “не бути маминим синком” і не “кидати компанію” – і підліток йде “розважатися”: не ночує вдома, пропадає з поля зору батьків … Ця ситуація, мабуть, найнебезпечніша з усіх: можливо, це дорога у кримінальну групу.

 ЩО РОБИТИ?

 – Якщо ви відчули, що втрачаєте контакт з дитиною, не пускайте справу па самоплив – зверніться до психолога.

 – Якщо дитина одного разу вже тікала з дому – поговоріть з нею після повернення. Розберіть ситуацію по деталях – вам обом стане легше, просто тому, що ви виговорилися.

 – Завжди підкреслюйте значимість дитини для вас. Залучайте її до “дорослої роботі”, радьтеся з нею, нехай проявить мужність і самостійність у себе вдома.

 – З молодшого віку привчайте до чистоти, виховуйте гидливість. Якщо не діють раціональні доводи, то спрацює інстинкт: дитина не зможе спати в бруді і не митися кілька днів.

 – Не забороняйте приводити додому друзів – будете знати, з ким маєте справу. А добрі стосунки з друзями вашої дитини підсилюють довіру і всередині сім’ї.

     Готуйтеся до повернення дитини додому: купіть подарунок, подумайте, яким чином ви продемонструєте свою радість від її появи: що вона вам потрібна, що необхідна; відразу ж залучіть її до якоїсь сімейної справи, яку здатна зробити тільки вона. Відверто запитайте себе:

 1 – чи бачу я особистість у своїй дитині?

 2 – поважаю я її?

 3 – чи люблю я її просто за те, що вона є (a не за якісь вчинки)?

 4 – чи є у дитини своя кімната або хоча б свій кут?

 5 – дитина повинна мати свою шафу, полку для білизни, стіл для занять, місце для іграшок і т.д.

 6 – дозволяю я дитині робити те, що вона хоче (завести собаку, ліпити, малювати, …)?

 7 – даю я дитині мінімум кишенькових грошей, щоб вона могла витратити їх просто так?

 8 – чи є в сім’ї, рідні чоловік, з яким дитина могла б погуляти, помовчати, зробити якесь корисне діло?

         Пам’ятайте, що найбільш позитивний вплив на виховання надають дідусі та бабусі, навіть якщо батьки в розлученні, забороняти спілкуватися з ними не можна.

         Сходіть в школу і попередьте педагогів і адміністрацію про те, що трапилося.

         Ні педагогам, ні батькам не слід випитувати в дитини про причини втечі: дитина не знає справжню, глибинну причину. Зовнішня причина (сварка з батьками, образа в школі, несправедливість) – тільки привід, що послужив поштовхом до втечі.

         Догляд дитини – це серйозний показник глибинного неблагополуччя в сім’ї, пояснити суть якого може тільки фахівець.

         Тому, зустрівши дитину, необхідно звернутися до психолога, інакше втечі з дому повторяться, і, в кінцевому підсумку, можуть призвести до більш серйозних наслідків (протиправні вчинки дітей використовує в своїх цілях злочинний світ).

 ЛЮБІТЬ ДІТЕЙ!

 Але любов має бути світлою і розумною.

Абетка батькам про безпеку дитини

06831916

Один на вулиці: принципи безпеки.Початок літніх канікул – справжнє «стихійне лихо» для багатьох батьків. Добре, якщо відпочинок дитини завчасно спланований: літній шкільний табір, оздоровчий дитячий санаторій, відпочинок на селі у бабусі або на морі.
А якщо ні? Тоді до повсякденних батьківських турбот додається ще одна – сама головна і найважливіша: як забезпечити безпеку сина чи доньки? Ця проблема не виникає раптово, вона існує завжди. Адже ми всі знаємо, які небезпеки можуть стерегти наших дітей на вулиці.
Батьки повинні пам’ятати, що головний захист дитини від усіляких неприємностей – це батьківська та материнська любов. Але не сліпа, а усвідомлена та діяльна. Теплі, довірливі відносини і ваш авторитет – той фундамент, на якому можна побудувати міцну будівлю безпеки. А цеглинами цьому хай служать наші поради.Дитина йде гуляти.З перших самостійних прогулянок вчіть дитину: перед тим, як вийти з квартири, потрібно подивитись у віконце дверей. Якщо на східцях є хтось незнайомий – не слід відкривати дверей, потрібно дочекатись поки незнайома людина піде. Цього правила треба дотримуватись і тоді, коли дитина, наприклад, виносить сміття.Горища, підвали, будівельні майданчики.Як свідчить аналіз нещасних випадків з дітьми, небезпека може чекати навіть у вашому дворі. Краще всього, щоб ви пояснили дитині, що найбільш небезпечні місця: люки, підвали, горища, будівельні майданчики. Потрібно також пояснити, чому ви забороняєте туди ходити.Автомобілі.Велику небезпеку можуть мати навіть припарковані біля будинку автомобілі. Як правило, діти ще з дитячого садка або школи знають, що з машиною, яка рухається, потрібно бути вкрай обережним, в той час як авто, яке стоїть, не викликає в них відчуття небезпеки. Поясніть, що автомобіль може раптово поїхати, а водій – не помітити дитини, яка, граючи в схованки, сховалась за автомобілем.
Якщо під машину закотився м’яч – потрібно звернутись за допомогою до когось із дорослих.

Батькам на замітку – меню здоров’я влітку

Вже розпочався ягідний сезон. Немає нічого приємнішого і кориснішого, ніж насолоджуватися ягодами у їхню пору. Полуниця – перша літня ягода. Ця диво-ягода підвищує апетит, сприятливо впливає на травлення, має потогінний та сечогінний ефект, нормалізує сольовий обмін, втамовує спрагу, сприяє кровотворенню. За помірного споживання полуниця дуже корисна малечі, бо містить певний набір корисних вітамінів та мікроелементів.

   Але всі ці чудові якості полуниці можуть бути перекреслені, якщо її вживати неправильно.

  По-перше, полуниця може викликати алергію. Це пов’язано із тим, що її поверхня пориста, а в порах збирається багато рослинного пилку в сезон цвітіння. Тому людям, схильним до алергії, краще полуницю не їсти.

   По-друге, через контакт із землею та добривами, які додають у грунт для росту ягоди, на її поверхні можуть затримуватися яйця гельмінтів. Тож, щоб уникнути глистяної інвазії, рекомендується перед вживанням обдавати ягоди окропом.

   Ще одна проблема цієї літньої смакоти — мікрокісточки, яких у ній багато. Так, якщо їсти ягоду натщесерце, то можуть загостритися захворювання шлунково-кишкового тракту (виразкова хвороба шлунку та дванадцятипалої кишки, гастрит, гастродуоденіт, може загостритися сечокам’яна хвороба). А ще вживання свіжої полуниці може спричинити розвиток карієсу зубів.

   Поради лікарів щодо вживання полуниці.

  Перед тим як їсти ягоди, у першу чергу, їх потрібно добре помити і обдати окропом. Бажано їсти полуницю не саму, а змішувати із натуральними молочними продуктами: сметаною чи вершками. Кальцій, який є у них, зв’яже щавелеву кислоту в ягодах і тоді Вашим зубам уже нічого не зашкодить.

  Візьміть за правило їсти полуницю тільки на десерт, тобто після якоїсь іншої страви, щоб не виникло проблем із шлунком.

   Та якщо все ж таки виникла проблема зі здоров’ям, радимо Вам не ставити самому діагноз (адже спровокувати проблему могла і не полуниця), а звернутися до лікаря, який після обстеження встановить причину нездужання.

 З метою попередження дитячого травматизму під час літніх канікул адміністрація школи

звертається до батьків.

 Кількість смертельних випадків та травмування серед дітей змушує звернутися до кожного громадянина країни, особливо до батьків.

ЗВЕРНЕННЯ ДО БАТЬКІВ

 За статистикою, в нашій країні в мирний час внаслідок нещасних випадків щодня гине 3 дитини! Біда трапляється тоді, коли дітей залишають напризволяще, там, де на кожному кроці на них чатує небезпека.

 Зовсім скоро розпочнуться літні канікули. На жаль, вони не проходять без прикрих випадків (пожежі, утоплення) з вини дітей. Легковажне поводження малечі з вогнем, водою, газом, незнання елементарних правил безпечної поведінки – першопричини сумних та трагічних наслідків.

 Шановні батьки!

 Не залишайте дітей без нагляду!

 Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті.

 Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією, ліками. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми.

 Пам’ятайте, ці хвилини вимірюватимуться ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди – потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.

 Пам’ятайте, що життя наших дітей залежить тільки від нас самих!

 З повагою, адміністрація школи.

Шановні учні, вчителі, батьки!

 Здоров’я – це найважливіше, що є в житті людини.

 Закликаємо вас зміцнювати та берегти його.

 Теплі дні кличуть до річок та водоймищ. Приємно відпочивати біля води, але пам’ятайте про те, що купатися треба правильно і безпечно.

 Правила поведінки на воді:

 – купатися необхідно в добре знайомих місцях;

 – перше купання повинно бути короткотривалим (до 10 хвилин), далі в воді можна знаходитися до 20 хвилин за один раз;

 – дітям старше 10 років можна купатися при температурі води вище +19С;

 – купатися рекомендовано вранці і ввечері;

 – не слід купатися наодинці;

 – не запливати за буйки чи за огородження;

 – не стрибати зі споруд та плавальних засобів, не призначених для цього;

 – не підливати до коловоротів, пароплавів та катерів;

 – не запливати на надувних матрацах далеко від берега;

 – не купатися без нагляду дорослих;

 – не пустувати у воді – це заважає оточуючим і може бути небезпечним;

 – не стрибати головою вниз у місцях, де невідома глибина

Додаткові заходи щодо запобігання дитячому травматизму під час канікул

 З метою запобігання нещасним випадкам з дітьми та підлітками під час літніх канікул, профілактики всіх видів дитячого травматизму напередодні літніх канікул класними керівниками організовано проведення додаткових бесід з учнями з питань безпеки дорожнього руху, пожежної безпеки, правил користування газовими та електроприладами тощо. Шановні батьки учнів! Особливу увагу зверніть на правила поведінки дітей біля водоймищ та при виявленні вибухонебезпечних предметів.

 УВАГА! ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНІ ПРЕДМЕТИ!

 – До виявлених вибухонебезпечних предметів ні в якому разі не можна доторкатись, перекладати, розряджати, ударяти, зберігати .

 – Забороняється використовувати заряди для розведення вогню. – Не можна збирати і здавати в металобрухт.

 – Знайшовши вибухонебезпечні предмети потрібно терміново повідомити в міліцію, школу, військомат.

 Вогнепальна зброя – не забава!

 Правильно і безпечно знешкодити вибухонебезпечні предмети здатні лише досвідчені фахівці. Ні в якому разі не намагайтеся робити це самі, адже це може призвести до трагічних наслідків.

Бажаємо Вам гарного відпочинку!

Закон України «Про освіту» (витяг)

 Стаття 59. Відповідальність батьків за розвиток дитини.

  1. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.
  2. На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини.
  3. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов’язані:

Постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їхніх природних здібностей.

Поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до України, рідної мови, культури, сім’ї, повагу до національних, історичних, культурних цінностей інших народів.

Сприяти одержанню дітьми освіти у закладах освіти або забезпечувати домашню освіту відповідно до вимог до її змісту, рівня та обсягу.

Виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.

 Стаття 60. Права батьків.Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:

Вибирати заклад освіти для неповнолітніх дітей.

Обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в закладах освіти.

Звертатися до органів державного управління освітою з питань навчання, виховання дітей.

Порадник для батьків щодо трудового виховання дітей:

– залучати дитину до трудових справ сім’ї якомога раніше;

– за дитиною закріпити постійні обов’язки, за виконання яких вона має бути відповідальною;

– не допускати відхилень від встановлених дорослим вимог, щоб не давати дитині приводу до ухиляння від своїх обов’язків;

– не карати дитину працею: праця має приносити радість та задоволення; учити дитину працювати, прищеплюючи їй елементарні навички культури трудової діяльності

– раціональні прийоми праці, правильне використання знарядь праці, планування та завершення трудового процесу;

– не давати дитині непосильних доручень, але доручати роботу з достатнім навантаженням;

– не підганяти дитину, чекати, поки вона закінчить роботу сама;

– завжди дякувати дитині за допомогу чи старанно виконане доручення;

– не забувати хвалити дитину за ту роботу, яка вимагала від неї особливих зусиль.

Поради батькам з правового виховання

  1. Ніколи не займайтесь „виховною роботою” у поганому настрої.
  2. Чітко визначте, що ви хочете від дитини ( і поясніть це їй), а також дізнайтесь, що вона думає з цього приводу.
  3. Надайте дитині самостійність, не контролюйте кожен її крок.
  4. Не підказуйте готового рішення, а показуйте можливі шляхи до нього і розглядайте з дитиною її правильні і неправильні, доцільні і недоцільні кроки до мети.
  5. Не пропустіть моменту, коли досягнуто перші успіхи. Відмітьте їх.
  6. Вкажіть дитині на допущену помилку, щоб вона осмислила її.
  7. Оцінюйте вчинок, а не особистість. Пам’ятайте: сутність людини і її окремі вчинки – не одне й те саме.
  8. Дайте дитині відчути (посміхніться, доторкніться), що співчуваєте їй, вірите в неї, не зважаючи на помилку.
  9. Виховання – це наступність дій.
  10. Вихователь повинен бути твердим, але добрим.

Ви повинні знати

  1. З ким приятелює ваша дитина.
  2. Де проводить вільний час.
  3. Чи не пропускає занять у школі.
  4. У якому вигляді або стані повертається додому.

                          Не дозволяйте дітям та підліткам

  1. Йти з дому на довгий час.
  2. Ночувати у малознайомих для вас осіб.
  3. Залишатися надовго вдома без нагляду дорослих, родичів на тривалий час вашої відпустки.
  4. Знаходитися пізно ввечері і вночі на вулиці, де вони можуть стати жертвою насильницьких дій дорослих.
  5. Носити чужий одяг.
  6. Зберігати чужі речі.

                                       Як уникнути обморожень
Як з’ясувалось, обморозитися можна не лише під час сильних морозів. При холодному вітрі та вогкості обморозитися можна, навіть якщо температура повітря близько нуля.
Найбільше від холоду страждають ділянки тіла, де більш слабкий кровообіг: щоки, ніс, вуха, пальці рук і ніг.
Як визначити обмороження
Якщо замерзла частина тіла припухла, сильно почервоніла, пече та німіє – це перша стадія обмороження.
Друга стадія характеризується посинінням, великим набряком і виникненням міхурів.
При третій стадії характерні серйозні зміни шкіри та сильний біль. Якщо у наявності симптоми третьої стадії – треба негайно звернутися до лікаря.
Швидка допомога вдома
Якщо після прогулянки ти відчуваєш, що одна з ділянок тіла дуже перемерзла, то зігрівати її треба поступово. Обморожену руку або ногу зігрівай у ванній, поступово підвищуючи температуру від 20 до 40 градусів. При цьому акуратно масажуй обморожені ділянки.
На обморожену ділянку поклади теплу грілку, а потім протри шкіру 70-відсотковим спиртом. Після цього зроби стерильну пов’язку та випий гарячого чаю.
Ніс, щоки та вуха рясно змаж вазеліном і наклади суху зігрівальну пов’язку з ватою. Можна випити заспокійливе – 5-10 крапель валеріанки.
Що зробити, щоб не обморозитися
Намагайся тепло одягатися в просторий і м’який одяг. Пам’ятай, що рукавички та взуття не повинні тиснути на пальці рук і ніг. Взуття слід купувати на розмір більше, щоб можна було поворушити пальцями.
Узимку слід неодмінно носити шапку. Саме через шкіру голови з організму йде найбільше тепла. Узимку краще не носити металевих прикрас і сережок.
Перед тем, як у сильний мороз вийти з дому, треба випити гарячого чаю з лимоном.
Намагайся на морозі не залишатися нерухливою. Якщо тобі доводиться довго стояти на зупинці, необхідно рухатися: прогуляйся або потопчися на місці.
Чого на морозі робити не можна:
1. Терти обморожені ділянки тіла снігом – це призводить до утворення тромбів у судинах.
2. На морозі не можна курити. Сигарети викликають спазм капілярів кінцівок, а це може призвести до обмороження.
3. На морозі не можна пити спиртне – це не гріє, а, навпаки, прохолоджує організм. Алкоголь розширює судини, збільшує тепловіддачу та призводить до переохолодження.
4. Якщо ти дуже змерзла, не можна одразу входити в дуже тепле приміщення. Різка зміна температури може призвести до перебоїв у роботі серцево-судинної системи.

Зарахування до дитячого навчального закладу
проводиться на підставі таких документів:

– направлення Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації;
– заяви батьків або осіб, які їх замінюють;
– копії свідоцтва про народження дитини;
– висновку обласної психолого-медико-педагогічної консультації;
– особової справи учня (витягу з особової справи) та документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які зараховуються до дошкільної групи та 1-го класу);
– довідок про стан здоров’я дитини:
«Медична карта дитини» (форма № 026/0);
витяг з “Історії розвитку дитини” (форма № 112/о) з даними про результати аналізів;
копія”Карти профілактичних щеплень” (форма. № 063/о);

   довідка із закладу охорони здоров’я про те, що дитина не перебувала в контакті з хворими на інфекційні хвороби або бактеріоносіями.

Чому дитина не хоче ходити до школи?
Як все таки добре тим батькам, у яких дитина із задоволенням ходить до школи, без нагадувань робить уроки і вчиться на відмінно. Але, що ж робити тим батькам, чиї діти не хочуть ходити до школи?
Причин, за якими дитина не хоче йти до школи може бути дуже багато. Перед тим, як робити якісь заходи, необхідно з’ясувати причину небажання школяра відвідувати шкільну установу.
По-перше, дитина може не хотіти ходити до школи у зв’язку з тим, що його здібностей не вистачає для того, щоб тягнути складну програму. Непосильне навантаження в школі призводить до того, що дитина не може проявити себе і це значно знижує його самооцінку. Тому батькам необхідно задуматися над проблемою і не намагатися зробити зі своєї дитини генія, якщо він таким не є. Навантаження в школі повинні бути дитині під силу.
По-друге, причина небажання йти до школи може бути не в дитині, а безпосередньо в самій школі. Це можуть бути конфлікти з вчителями, однокласниками, невідповідні правила навчального процесу та інше. Якщо Ви підозрюєте цю причину, то необхідно постаратися провести з дитиною довірливу бесіду і з’ясувати що до чого. Оскільки абсолютно всі діти досить довірливі і чутливі, то, в більшості випадків, для вирішення проблеми необхідна тільки підтримка з боку батьків. У тому випадку, якщо Ваш малюк виявиться не правий, йому необхідно пояснити чому. У цьому випадку не потрібно застосовувати підвищення голосу, грубість чи покарання.
Якщо Ви вважаєте за необхідне поговорити з учителем з приводу виниклої проблеми, то найкраще для цього підійде нейтральна позиція. Не потрібно відразу в усьому звинувачувати педагога. Проблема може вирішитися тільки в тому випадку, якщо Ви опишете її і запитатеє поради в вчителя, а потім спільними силами приймете рішення, що потрібно зробити.
По-третє, небажання дитини ходити до школи може критися в існуючих проблемах сім’ї. Причиною тому можуть бути розлучення батьків, смерть близької людини, відсутність достатньої уваги до дитини з боку батьків та ін Якщо проблема в цьому, то батькам необхідно на час відкласти всі свої справи і приділити увагу школяру, постійно цікавитися його життям.
У тому випадку, якщо дитина переживає психологічну травму, може знадобитися допомога шкільного чи сімейного психолога.
Якщо дитина не хоче йти до школи, батькам необхідно постаратися знайти компроміс. Наприклад, можна дозволити один день позайматися вдома. Але, це не повинно входити в звичку, оскільки дитина буде цим користуватися.
Для того, щоб впоратися з небажанням дитини ходити до школи, батькам необхідно запастися терпінням і постійно говорити дитині, що він завжди може розраховувати на Вашу підтримку і на розмову.
Ніколи не тисніть на школяра, оскільки таким чином Ви відіб’єте у нього бажання розповідати Вам що-небудь і ділитися своїми проблемами.
Дуже добре в цій ситуації може допомогти Ваш особистий досвід. Спробуйте згадати пару історій з Вашого шкільного життя і розкажіть, як ви теж не хотіли йти до школи і як впоралися з цим небажанням. Дитина повинна зрозуміти, що відвідувати школу необхідно, оскільки від цього багато в чому залежить його майбутнє.
У вихідні дні влаштуйте школяру свято, зводите в цікаве місце і позитивні емоції, які залишаться у дитини після цього, позитивно позначаться і на його ставленні до школи.
Намагайтеся якомога частіше підбадьорювати і хвалити дитину, говорити те, що Ви пишаєтеся своїм школярем і його успіхами. Але робити це необхідно об’єктивно.
Також дуже важливо стежити за режимом дитини, оскільки до шкільного режиму легше звикнути в тому випадку, якщо школяр буде лягати спати в один і той же час і прокидатися так, щоб встигнути підбадьоритися, зробити зарядку і поснідати.
Крім цього, однією з причин того, що дитина не хоче йти до школи є небажання виконувати домашні завдання. Для того, щоб вирішити цю проблему, необхідно слідувати декільком правилам. Домашні завдання необхідно починати виконувати з того, що дитині подобається найбільше. Дуже важливо в процесі підготовки домашніх завдань робити перерви, під час яких дитина буде мати можливість грати. Починати краще всього з письмових завдань. Поступово привчайте малюка виконувати уроки самостійно.
Набравшись терпіння і виконуючи ці нескладні рекомендації, Ви зможете вирішити проблему небажання дитини йти до школи легко і швидко.